Brugt af over 140.000 danskere

Hvad er forsikringsoplysningen?

Forsikringsoplysningen tilbyder rådgivning, information og gode råd om forsikringer til forbrugerne og pressen. Forsikringsoplysningen er en uvildig og objektiv service der tilbydes af brancheforeningen for forsikring & pension.

Det er en gratis service hvor du som privatperson kan få svar på dine spørgsmål om forsikringer. Det kan f.eks. være hvordan en forsikring vil dække i en given situation, eller du kan få uvildig rådgivning om hvorvidt du har de rigtige forsikringer.


Forsikringsportalen e-mærke godkendt

Skal vi hjælpe med at finde 3 forskellige selskaber?

Udfyld én enkelt formular og lad 3 forsikringsselskaber tilbyde dig en gratis gennemgang af, dine forsikringer, der passer bedst til dine behov. Vælg det bedste tilbud - eller afslå. 


Hvem ejer forsikringsoplysningen?

Forsikringsoplysningen er en ”non-profit” service fra brancheorganisationen for Forsikring & Pension. Da der ikke er noget salg involveret, vil du i høj grad kunne få en objektiv vurdering og råd i forhold til dine forsikringsrelaterede spørgsmål.

Du kommer med andre ord ikke i kontakt med en forsikringsrådgiver, som er en forsikringssælger (i forsikringsselskaberne). Rådgiverne i den gratis service har altså ikke hensigt om at "lokke" dig til at købe et produkt hos dem. Det primære mål er således at give uvildig rådgivning. Forsikringsoplysningens hjemmeside ligger hos forsikring & pension, og har udover sin hjemmeside også en facebook gruppe. Du finder gruppen ved at søge på ”forsikringsnørden”


Hvem kan henvende sig til forsikringsoplysningen?

Privatpersoner er en af de store målgrupper, men håndterer også pressen eller hjælp til studie/skole opgaver om den danske forsikringsbranche.


Forsikringsoplysningens kontaktoplysninger

Kontaktoplysninger
Telefon 41 91 91 91
Åbningstider Mandag - Fredag kl: 10:00 – 13:00
Hjemmeside Finder du her

Håndterer forsikringsoplysningen klager?

Nej – for privatpersoner håndterer de ikke klager, men kan komme med uvildig rådgivning om du f.eks. har en sag eller ej. Der hvor der bliver håndteret klagesager er i forhold til en modparts forskringsselskab (f.eks. ved en bilskade, hvilket forsikringsselskab skal betale for skaden, hvem er skal skadens belastes) samt i forhold til erhvervsforsikringer. Såfremt at det vurderes at en klage er beretitiget tilbyder forsikringsoplysningen rådgivning i forhold til hvad man skal gøre i det videre forløb.