Hvad kan vi hjælpe med?

FAQ - Ofte stillede spørgsmål

Herunder finder du de mest gængse spørgsmål. Fandt du ikke hvad du ledte efter, så kontakt os på kundeservice@forsikringsportalen.dk

Jeg har indsendt min forespørgsel på et forsikringstilbud, hvad nu?

Efter du har indsendt din forespørgsel på et forsikringstilbud, matcher vi dig med op til 3 forsikringsselskaber.
I løbet af 2-3 hverdage vil selskaberne ringe til dig og gennemgå dine forsikringsbehov, hvorefter de tegner et tilbud som de sender dig. Afhængig af hvilke forsikringer du gerne vil have et tilbud på, er det i nogle tilfælde nødvendigt med et hjemmebesøg af en assurandør (forsikringsrådgiver).
Når du har modtaget alle tilbuddene kan du sammenligne dem her på MinSide ved hjælp af vores sammenligningsværktøj.
Når du har valgt den forsikring, som bedst opfylder dine kriterier giver du den pågældende forsikringsrådgiver besked som herefter vil stå for alt det praktiske vedrørende at flytte dine forsikringer og opsige din nuværende aftale.

Hvordan sammenligner jeg forsikringstilbuddene bedst?

Hos Forsikringsportalen er vi opmærksom på, at forsikringstilbud kan fremstå komplicerede. Derfor har vi udviklet et sammenligningsværktøj, som nemt og overskueligt kan sammenligne dine tilbud, så du bedre træffe det rigtige valg. 

Hvorfor kan jeg ikke se opdateringer fra alle forsikringsselskaberne?

Det er desværre ikke alle forsikringsselskaber, som har valgt at bruge vores system. Derfor er det ikke hos alle selskaberne, at du kan se deres opdateringer. Vi håber i fremtiden at kunne vise opdateringer fra alle vores forsikringsselskaber. 

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke har modtaget alle forsikringstilbuddene endnu?

1) Mangler du stadig at blive kontaktet af et eller flere selskaber? Læs “Jeg er endnu ikke blevet kontaktet af alle forsikringsselskaber?”

2) Har du har været i kontakt med alle de forsikringsselskaber, som vi har matchet dig med, men endnu ikke har modtaget et tilbud som forventet? Da kan du selv kontakt pågældende forsikringsselskab/forsikringsrådgiver og bed dem sende dig tilbuddet.
Du kan finde deres kontaktinformation ved at klikke på pågældende forsikringsselskab på MinSide. I nogle tilfælde vil du også kunne se direkte kontaktinformation på den tildelte forsikringsrådgiver. I så fald, vil det være hurtigere at kontakt rådgiver direkte. Nogle forsikringsselskaber bruger desuden vores system, så dem vil du kunne kontakte via MinSide.

3) Har du tjekket din email? Dit forsikringstilbud vil ikke altid blive uploadet til MinSide. I nogle tilfælde vil forsikringsrådgiver sende det til din email. I dette tilfælde kan du selv uploade tilbuddet til MinSide, så du bedre kan sammenligne tilbuddene. 

Hvornår kan jeg forvente at blive kontaktet af forsikringsselskaberne?

I langt de fleste tilfælde vil forsikringsselskaberne kontakte dig telefonisk indenfor 2-3 hverdage afhængig af travlhed.

Hvad tid på dagen ringer forsikringsselskaberne?

De fleste forsikringsselskaber vil typisk ringe til dig i løbet af dagen i hverdagen, mellem kl. 10-17. Det er dog meget individuelt fra forsikringsselskab til forsikringsselskab. Nogle selskaber ringer også senere på aftenen.

Kan jeg selv bestemme, hvornår jeg vil ringes op af forsikringsrådgiver?

Ja det kan du. Når du snakker med forsikringsrådgiveren første gang, kan du aftale en bestemt dag og tidspunkt for et telefonmøde, hvor du ved, at du har ro og tid til at gennemgå dine forsikringsbehov. 

Jeg vil ikke ringes op, kan jeg blive kontaktet over email?

Desværre har Forsikringsportalen ikke indflydelse på, hvordan forsikringsselskaberne kontakter dig. De fleste selskabers politik er at ringe ud. Der har nemlig været forsikringssager med uheldige udfald, som har betydet, at der er stillet ekstra store krav til, hvordan forsikringsselskaberne laver behovsafdækning, samt at de sikrer sig, at forsikringsinformationen er rigtig i kontrakten.
Vi oplever dog for tid til anden, at folk ønsker at modtage tilbuddet skriftligt. Vi håber derfor, at vi i fremtiden kan tilbyde en løsning der afdækker dette behov.
På nuværende tidspunkt kan vi dog ikke stille nogen garanti for, at selskaberne kontakter dig med et skriftligt tilbud selvom dette er forespurgt i kommentarfeltet. Vi håber på din forståelse og beklager vi ikke kan tilbyde dette på nuværende tidspunkt. 

Jeg nåede ikke at tage telefonen, da den ringede, hvad nu?

1) Hvis du ikke nåede at tage telefonen, da forsikringsselskabet ringede, skal du ikke være nervøs, de ringer igen. Forsikringsselskaberne ringer normalt ud 2-3 gange på forskellige tidspunkter af dagen.

2) Hvis forsikringsselskabet ikke ringer igen, eller du missede alle opkaldene fra dem, kan du selv tage kontakt til det pågældende forsikringsselskab/forsikringsrådgiver. Du kan finde deres kontaktinformation ved at klikke på pågældende forsikringsselskab på MinSide.
I nogle tilfælde vil du også kunne se direkte kontaktinformation på den tildelte forsikringsrådgiver. I så fald, vil det være hurtigere at kontakt rådgiver direkte. Nogle forsikringsselskaber bruger desuden vores system, så dem vil du kunne kontakte via MinSide

Jeg er endnu ikke blevet kontaktet af alle forsikringsselskaber, hvad gør jeg?

1) I langt de fleste tilfælde vil forsikringsselskaberne kontakte dig telefonisk indenfor 2-3 hverdage. Hvis du endnu ikke er blevet kontaktet, har selskaberne formodentlig ringet forgæves, og vil forsøge igen.
Vær opmærksom på at selskaberne kan finde på at ringe fra ukendt nummer. Så hvis der endnu ikke er gået 3 arbejdsdage, siden du sendte din forespørgsel, er vores bedste råd at væbne sig med tålmodighed lidt endnu.

2) Hvis der er gået mere end 3 arbejdsdage siden du sendte din forespørgsel, da kan du selv kontakt forsikringsselskabet. Du kan finde selskabets kontaktinformation ved at klikke på pågældende forsikringsselskab. 

Hvordan kontakter jeg min forsikringsrådgiver?

Du kan finde forsikringsselskabernes kontaktinformation ved at klikke på pågældende forsikringsselskab på MinSide. I nogle tilfælde vil du også kunne se direkte kontaktinformation på den tildelte forsikringsrådgiver. I så fald, vil det være hurtigere at kontakt rådgiver direkte.
Nogle forsikringsselskaber bruger desuden vores system, så dem vil du kunne kontakte via MinSide

Hvorfor er jeg blevet matchet med disse forsikringsselskaber?

Baseret på dine oplysninger, samt valg af forsikringer du ønsker tilbud på, matcher vi dig med de selskaber som kan imødekomme dine behov.

Hvad hvis jeg gerne vil have et tilbud fra et andet selskab, end dem jeg er blevet matchet med?

1) Vi kan desværre ikke tilbyde, at matche dig med andre selskaber end dem du allerede er blevet matchet med. Undtagelsesvis hvis du ikke har hørt fra et eller flere selskaber, kan vi forsøge at matche dig med et andet.

2) Hvis du ønsker at få et tilbud fra et specifikt forsikringsselskab, kan du vælge at kontakte dem på egen hånd. 

Hvordan får jeg besked når jeg modtager et tilbud?

Nederst på MinSide kan du slå både SMS og email notifikation til, så du er sikker på at få besked når dit tilbud bliver uploadet til MinSide.

Jeg vil gerne tilføje en eller flere forsikringer til min forespørgsel, hvordan gør jeg det?

På nuværende tidspunkt, kan vores system desværre ikke understøtte tilvalg af flere forsikringer. Vi arbejder dog på, at det bliver en mulighed i fremtiden. I mellemtiden må du oplyse forsikringsselskaberne om det/de ekstra forsikringer du også ønsker tilbud på. Du har stadig mulighed for at sammenligne ekstra forsikringer i vores sammenligningsværktøj.

Hvordan skifter jeg forsikringsselskab?

Forsikringsselskaberne order alt det praktiske og opsiger dine gamle forsikringer for dig. I Danmark kan man skifte forsikringsselskab med kun en måneds varsel. Nogle forsikringsselskaber tager et administrationsgebyr på omkring 50-75 DKK for et såkaldt ”hurtigt skifte”, hvis skiftet sker inden for et måned.
Har du penge tilgode, vil dit nuværende forsikringsselskab betale dig den overskydende forsikringspræmie tilbage helt automatisk. 

Kan jeg acceptere et forsikringstilbud via MinSide?

Nej. På nuværende tidspunkt kan du ikke acceptere et tilbud direkte via MinSide, men må følge angivne procedure.

Hvordan accepterer jeg et forsikringstilbud?

Det vil som reelt fremgå at selve forsikringstilbuddet, hvordan du accepterer det. Hos nogle selskaber kan du gøre det online, hvor det hos andre kræver at du sender tilbuddet tilbage i underskrevet form via mail eller brev.

Kan jeg undgå at få besøg af en assurandør?

Vi har desværre ikke nogen indflydelse på, hvorvidt forsikringsselskaberne skal sende assurandører ud eller ej. Det er udelukkende forsikringsselskabernes individuelle politik som afgøre hvorvidt de finder det nødvendigt eller ej at sende en assurandør ud.
Du kan frabede dig et besøg, men i det fleste tilfælde vil det betyde at forsikringsselskabet ikke kan tegne et tilbud til dig.

Hvordan sletter jeg min profil på forsikringsportalen?

Hvis du gerne vil have din profil slettet igen, f.eks efter at du har tegnet en ny forsikring, er du velkommen til at sende os en mail med din information, så sørger vi for at slette dine oplysninger.
Vi anbefaler dog, at du beholder din profil til en næste gang du skal tjekke og sammenligne forsikringer, for et bedre sammenligningsgrundlag. Vi lover ikke at spamme dig i mellemtiden ;)

Forsikringsordbog

Fandt du ikke det spørgsmål du ledte efter, så kan det eventuelt være at du kan finde svaret i vores forsikringsordbog.