Brugt af over 120.000 danskere

Manglende tilbud - Læs her hvorfor

Har du indsendt en forespørgsel på forsikringstilbud gennem Forsikringsportalen.dk, men ikke fået de 3 tilbud du forventede at få?

Hos Forsikringsportalen gør vi alt hvad vi kan for at skaffe dig 3 tilbud på dine forsikringer, men nogle gange lykkedes det ikke. Det kan der være forskellige grunde til, ligesom det også kan skyldes kommunikationsproblemer. Vi har derfor forsøgt at beskrive årsagerne til de manglende tilbud herunder.

Husk dog, at du til en hver tid er velkommen til at kontakte os på chatten eller på e-mail via kundeservice@forsikringsportalen.dk, hvis du har spørgsmål til din forespørgsel.


Hvorfor har jeg ikke fået 3 tilbud?

Der kan som nævnt være flere grunde til at du ikke har modtaget de 3 tilbud du indsendte en forespørgsel på. Nogle af de mest almindelige årsager til det er:

  • Forkerte kontaktoplysninger: Har du tjekket at dit telefonnummer er korrekt (Se i den kvittering du modtog fra os umiddelbart efter du indsendte forespørgslen)? Såfremt dit telefonnummer viser sig at være indtastet forkert, kan du kontakte vores kundeservice for at få rettet dine oplysninger, så du kan blive kontaktet. Husk i øvrigt at besvare opkald fra ukendte numre.

  • Du har hentet tilbud på en enkeltstående forsikring: Hvis du prøver at indhente et forsikringstilbud på en enkeltstående forsikring, så mindsker du chancen for, at forsikringsselskaberne vil give dig et tilbud. Dette gælder især de mindre forsikringer som f.eks. bådforsikring, campingvognforsikring, dyreforsikring og veteranforsikring. Vi anbefaler derfor, at du indhenter forsikringstilbud på alle dine forsikringer. Du er meget velkommen til at benytte dig af vores service igen.

  • Du er i RKI: Mange forsikringsselskaber er ikke interesserede i dårlige betalere. Er du derfor i RKI, kan det være sværere at finde et forsikringsselskab. Vi anbefaler selvfølgelig først og fremmest, at du i det omfang det er muligt, får betalt dit udestående. Er dette ikke muligt, så er der stadig mulighed for at finde en forsikring. Der findes nemlig forsikringsselskaber, som tager imod kunder, selvom de er i RKI. Det vil af den grund være en god idé at ringe rundt og forhøre dig hos de forskellige selskaber selv. Du kan finde en oversigt over danske forsikringsselskaber, samt deres kontaktoplysninger her.

Intet af ovenstående passer på mig - hvad så?

Maskot

Har du indsendt en forespørgsel på flere forsikringer, er ikke opskrevet i RKI og har indtastet dine kontaktoplysninger korrekt, men stadig ikke modtaget dine 3 tilbud?

Der kan i perioder være så meget travlhed hos forsikringsselskaberne at de ikke kan overholde svartiden på 1-3 hverdage, og du vil derfor opleve at blive kontaktet senere end ventet. Er der derimod gået væsentlig længere tid, er du meget velkommen til at kontakte vores kundeservice. Vi vil i så fald sende rykkere ud til de pågældende selskaber og bede dem om at tage kontakt til dig.