Information om at indhente tilbud via Forsikringsportalen

Ofte stillede spørgsmål om at indhente tilbud via Forsikringsportalen

Her finder du de oftest stillede spørgsmål og svar omkring vores service som er, at hjælpe dig med at få indhentet op til 3 uforpligtende tilbud på de forsikringer du har behov for. Her kan du læse lidt om hvordan kontakten med selskaberne foregår, hvad der skal ske efter du har indsendt din forespørgsel, samt ekstra generelle spørgsmål og svar på et forløb hos Forsikringsportalen.

Jeg har indsendt min forespørgsel på et forsikringstilbud, hvad nu?

Efter du har indsendt din forespørgsel på et forsikringstilbud, matcher vi dig med op til 3 forsikringsselskaber.

I løbet af 2-3 hverdage vil selskaberne ringe til dig og gennemgå dine forsikringsbehov, hvorefter de tegner et tilbud som de sender dig. Afhængig af hvilke forsikringer du gerne vil have et tilbud på, er det i nogle tilfælde nødvendigt med et hjemmebesøg af en assurandør (forsikringsrådgiver).

Når du har modtaget alle tilbuddene kan du sammenligne dem her på MinSide ved hjælp af vores sammenligningsværktøj.

Når du har valgt den forsikring, som bedst opfylder dine kriterier giver du den pågældende forsikringsrådgiver besked som herefter vil stå for alt det praktiske vedrørende at flytte dine forsikringer og opsige din nuværende aftale.

Hvornår kan jeg forvente at blive kontaktet af forsikringsselskaberne?

I langt de fleste tilfælde vil forsikringsselskaberne kontakte dig telefonisk indenfor 2-3 hverdage afhængig af travlhed.

Hvad tid på dagen ringer forsikringsselskaberne?

De fleste forsikringsselskaber vil typisk ringe til dig i løbet af dagen i hverdagen, mellem kl. 10-17. Det er dog meget individuelt fra forsikringsselskab til forsikringsselskab. Nogle selskaber ringer også senere på aftenen.

Jeg vil ikke ringes op, kan jeg blive kontaktet over email?

Desværre har Forsikringsportalen ikke indflydelse på, hvordan forsikringsselskaberne kontakter dig. De fleste selskabers politik er at ringe ud. Der har nemlig været forsikringssager med uheldige udfald, som har betydet, at der er stillet ekstra store krav til, hvordan forsikringsselskaberne laver behovsafdækning, samt at de sikrer sig, at forsikringsinformationen er rigtig i kontrakten.
Vi oplever dog for tid til anden, at folk ønsker at modtage tilbuddet skriftligt. Vi håber derfor, at vi i fremtiden kan tilbyde en løsning der afdækker dette behov.
På nuværende tidspunkt kan vi dog ikke stille nogen garanti for, at selskaberne kontakter dig med et skriftligt tilbud selvom dette er forespurgt i kommentarfeltet. Vi håber på din forståelse og beklager vi ikke kan tilbyde dette på nuværende tidspunkt. 

Hvorfor er jeg blevet matchet med disse forsikringsselskaber?

Baseret på dine oplysninger, samt valg af forsikringer du ønsker tilbud på, matcher vi dig med de selskaber som kan imødekomme dine behov.

Hvad hvis jeg gerne vil have et tilbud fra et andet selskab, end dem jeg er blevet matchet med?

1) Vi kan desværre ikke tilbyde, at matche dig med andre selskaber end dem du allerede er blevet matchet med. Undtagelsesvis hvis du ikke har hørt fra et eller flere selskaber, kan vi forsøge at matche dig med et andet.

2) Hvis du ønsker at få et tilbud fra et specifikt forsikringsselskab, kan du vælge at kontakte dem på egen hånd. 

Hvordan får jeg besked når jeg modtager et tilbud?

Nederst på MinSide kan du slå både SMS og email notifikation til, så du er sikker på at få besked når dit tilbud bliver uploadet til MinSide.

Jeg vil gerne tilføje en eller flere forsikringer til min forespørgsel, hvordan gør jeg det?

På nuværende tidspunkt, kan vores system desværre ikke understøtte tilvalg af flere forsikringer. Vi arbejder dog på, at det bliver en mulighed i fremtiden. I mellemtiden må du oplyse forsikringsselskaberne om det/de ekstra forsikringer du også ønsker tilbud på. Du har stadig mulighed for at sammenligne ekstra forsikringer i vores sammenligningsværktøj.

Hvordan skifter jeg forsikringsselskab?

Forsikringsselskaberne order alt det praktiske og opsiger dine gamle forsikringer for dig. I Danmark kan man skifte forsikringsselskab med kun en måneds varsel. Nogle forsikringsselskaber tager et administrationsgebyr på omkring 50-75 DKK for et såkaldt ”hurtigt skifte”, hvis skiftet sker inden for et måned.
Har du penge tilgode, vil dit nuværende forsikringsselskab betale dig den overskydende forsikringspræmie tilbage helt automatisk. 

Hvordan accepterer jeg et forsikringstilbud?

Det vil som reelt fremgå at selve forsikringstilbuddet, hvordan du accepterer det. Hos nogle selskaber kan du gøre det online, hvor det hos andre kræver at du sender tilbuddet tilbage i underskrevet form via mail eller brev.

Kan jeg undgå at få besøg af en assurandør?

Vi har desværre ikke nogen indflydelse på, hvorvidt forsikringsselskaberne skal sende assurandører ud eller ej. Det er udelukkende forsikringsselskabernes individuelle politik som afgøre hvorvidt de finder det nødvendigt eller ej at sende en assurandør ud.
Du kan frabede dig et besøg, men i det fleste tilfælde vil det betyde at forsikringsselskabet ikke kan tegne et tilbud til dig.

Hvordan sletter jeg min profil på forsikringsportalen?

Hvis du gerne vil have din profil slettet igen, f.eks efter at du har tegnet en ny forsikring, er du velkommen til at sende os en mail med din information, så sørger vi for at slette dine oplysninger.
Vi anbefaler dog, at du beholder din profil til en næste gang du skal tjekke og sammenligne forsikringer, for et bedre sammenligningsgrundlag. Vi lover ikke at spamme dig i mellemtiden ;)