Spørgsmål og svar til MinSide

Ofte stillede spørgsmål om MinSide

Her finder du de oftest stillede spørgsmål og svar omkring din profil-side, MinSide. Dette er din personlige side, hvor du kan logge ind, og følge med i din forespørgsel om forsikringstilbud. Du kan ydermere se dine match, samt finde kontaktinformationer til selskaberne og rådgiverne (samt sende påmindelser om kontakt såfremt der måtte ske noget her).

Hvad er MinSide?

Når du laver en forespørgsel om forsikringstilbud vil vi gerne gøre dit forløb så gennemskueligt og let som muligt. Til dette formål har vi lavet en MinSide til alle vores brugere, hvor man får stillet en masse information og værktøjer til rådighed. 

Hvordan logger jeg ind på MinSide?

Så snart du har udfyldt og indsendt formularen med din forespørgsel om forsikringstilbud, så vil du modtage en email med din kvittering - og kort tid efter en email med aktivering af MinSide. 

Det eneste du skal gøre er, at trykke på knappen i din email omkring aktivering af din MinSide, og så ellers vælge din adgangskode. Når du har valgt din adgangskode bliver du ført til forsiden af login til MinSide, hvor du nu kan logge på med din e-mail adresse, samt den adgangskode du netop har oprettet.

Hvis noget imod forventning ikke fungerer ifht. at få valgt en adgangskode, så kan du altid bestille en mail omkring nulstilling af adgangskoden. Det kan du gøre lige her: nulstil adgangskode til MinSide

Vores system finder hurtigt de bedste match til din forespørgsel, så du kan logge på med det samme og se selskaberne, samt eventuelle rådgivere der måtte være på sagen.

Hvordan kontakter jeg min forsikringsrådgiver?

Du kan finde forsikringsselskabernes kontaktinformation ved at klikke på pågældende forsikringsselskab på MinSide. I nogle tilfælde vil du også kunne se direkte kontaktinformation på den tildelte forsikringsrådgiver. I så fald, vil det være hurtigere at kontakt rådgiver direkte. Nogle forsikringsselskaber bruger desuden vores system, så dem vil du kunne kontakte via MinSide

Jeg er endnu ikke blevet kontaktet af alle forsikringsselskaber, hvad gør jeg?

1) I langt de fleste tilfælde vil forsikringsselskaberne kontakte dig telefonisk indenfor 2-3 hverdage. Hvis du endnu ikke er blevet kontaktet, har selskaberne formodentlig ringet forgæves, og vil forsøge igen.
Vær opmærksom på at selskaberne kan finde på at ringe fra ukendt nummer. Så hvis der endnu ikke er gået 3 arbejdsdage, siden du sendte din forespørgsel, er vores bedste råd at væbne sig med tålmodighed lidt endnu.

2) Hvis der er gået mere end 3 arbejdsdage siden du sendte din forespørgsel, da kan du selv kontakt forsikringsselskabet. Du kan finde selskabets kontaktinformation ved at klikke på pågældende forsikringsselskab. 

Jeg nåede ikke at tage telefonen, da den ringede, hvad nu?

1) Hvis du ikke nåede at tage telefonen, da forsikringsselskabet ringede, skal du ikke være nervøs, de ringer igen. Forsikringsselskaberne ringer normalt ud 2-3 gange på forskellige tidspunkter af dagen.

2) Hvis forsikringsselskabet ikke ringer igen, eller du missede alle opkaldene fra dem, kan du selv tage kontakt til det pågældende forsikringsselskab/forsikringsrådgiver. Du kan finde deres kontaktinformation ved at klikke på pågældende forsikringsselskab på MinSide.
I nogle tilfælde vil du også kunne se direkte kontaktinformation på den tildelte forsikringsrådgiver. I så fald, vil det være hurtigere at kontakt rådgiver direkte. Nogle forsikringsselskaber bruger desuden vores system, så dem vil du kunne kontakte via MinSide

Kan jeg selv bestemme, hvornår jeg vil ringes op af forsikringsrådgiver?

Ja det kan du. Når du snakker med forsikringsrådgiveren første gang, kan du aftale en bestemt dag og tidspunkt for et telefonmøde, hvor du ved, at du har ro og tid til at gennemgå dine forsikringsbehov. 

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke har modtaget alle forsikringstilbuddene endnu?

1) Mangler du stadig at blive kontaktet af et eller flere selskaber? Læs “Jeg er endnu ikke blevet kontaktet af alle forsikringsselskaber?”

2) Har du har været i kontakt med alle de forsikringsselskaber, som vi har matchet dig med, men endnu ikke har modtaget et tilbud som forventet? Da kan du selv kontakt pågældende forsikringsselskab/forsikringsrådgiver og bed dem sende dig tilbuddet.
Du kan finde deres kontaktinformation ved at klikke på pågældende forsikringsselskab på MinSide. I nogle tilfælde vil du også kunne se direkte kontaktinformation på den tildelte forsikringsrådgiver. I så fald, vil det være hurtigere at kontakt rådgiver direkte. Nogle forsikringsselskaber bruger desuden vores system, så dem vil du kunne kontakte via MinSide.

3) Har du tjekket din email? Dit forsikringstilbud vil ikke altid blive uploadet til MinSide. I nogle tilfælde vil forsikringsrådgiver sende det til din email. I dette tilfælde kan du selv uploade tilbuddet til MinSide, så du bedre kan sammenligne tilbuddene. 

Hvorfor kan jeg ikke se opdateringer fra alle forsikringsselskaberne?

Det er desværre ikke alle forsikringsselskaber, som har valgt at bruge vores system. Derfor er det ikke hos alle selskaberne, at du kan se deres opdateringer. Vi håber i fremtiden at kunne vise opdateringer fra alle vores forsikringsselskaber. 

Hvordan sammenligner jeg forsikringstilbuddene bedst?

Hos Forsikringsportalen er vi opmærksom på, at forsikringstilbud kan fremstå komplicerede. Derfor har vi udviklet et sammenligningsværktøj, som nemt og overskueligt kan sammenligne dine tilbud, så du bedre træffe det rigtige valg. 

Hvordan får jeg besked når jeg modtager et tilbud?

Nederst på MinSide kan du slå både SMS og email notifikation til, så du er sikker på at få besked når dit tilbud bliver uploadet til MinSide.

Hvordan sletter jeg min profil på forsikringsportalen?

Hvis du gerne vil have din profil slettet igen, f.eks efter at du har tegnet en ny forsikring, er du velkommen til at sende os en mail med din information, så sørger vi for at slette dine oplysninger.

Du kan også slette alle dine informationer ved blot at logge ind på MinSide. Her kan du klikke på menuen / fanebladet "Indstillinger", hvor du finder muligheden for at slette alle dine data.

Kan jeg acceptere et forsikringstilbud via MinSide?

Nej. På nuværende tidspunkt kan du ikke acceptere et tilbud direkte via MinSide, men må følge angivne procedure.